En höst-vinterjacka till Pinglan

Efter eget mönster så sydde jag en jacka i ett svart -grönmönstrat bomullstyg.
Storlek 122-128.

Jag har vindtyg som mellanlägg och svart fleece som innerfoder.

Fickor ,en på var sida blev det för små vantar och sånt.





Reflexer kände jag var ett måste en runt armen och en baktill.





Jag sydde den med skydd för hakan på dragkedjan ,
i övrigt så är det svart mjuk muddväv i kragen.





Mudden mot fodertyget är vändsytt så man inte ser sömmen.

Huvan är löstagbar om hon skulle fastna i något.Den sitter på en remsa med trycknappar.
Framtill har den liksom en liten skärm som skydd  mot väder och vind.





Inga snoddar sticker ut utan är dolda på insidan av jackan.





Hängare i nacken...







Hon kan ju säkert ha den även när vintern kommer med en fleece tröja under.



Jag har hoppat av Give and Get nu då jag känner att jag inte orkar med.
TACK alla som varit med!

Har varit så slut under våren och sommaren.

Vår lille Diti ligger mycket på sjukhus då de misstänker att han har Periodisk feber...
oron över honom gör mig energifattig. Hoppas det växer bort.
( Om ni har erfarenhet av periodisk feber så maila mig är ni snälla)

Överhuvudtaget så har jag inte sytt mycket nu utan  får nästan tvinga mig själv...
inte för att det är tråkigt men för att jag är så orkeslös. Men jag ser nu att barnen behöver lite nytt så ja kommer att lägga upp lite smått och gott ändå framöver.

I sommar fick jag till min stora lycka besöka både Gittes och Jofotex...bilder på mina fynd kommer sen.
I och med att jag bor norröver så har jag inte tillgång till dessa guldställen till vardags utan måste beställa efter.

/Karolina

Kommentarer
Postat av: Hello

Åh, jackan är jättefin!!!! Den funkar säkert till vintern också bara det inte är för slaskigt!



Förstår att energin till annat än barnen inte finns i det läget! Önskar er god bättring och energi åter!

2009-09-17 @ 08:24:35
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Kul att läsa här igen!! har gatt och oroat mig lite för dig. Hoppas Diti blir frisk snart och att din kraft (och sylust) kommer tillbaks snart igen!! Jackan är sa himla avancerad - du är sa duktig!!

Puss o kram

2009-09-17 @ 09:24:09
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: Ett Tu Tre

Dina jackor (tänker bl.a. på en snygg i manchester som du gjorde till lille Diti förra hösten, kan det ha varit det?!)blir alltid så fantastiskt fina. Proffsigt med alla detaljerna, och så har du inte släppt på säkerhetstänkandet - det gillar jag!

Skickar lite styrkekramar till dig också, förstår din(er) oro och att allt fokus måste gå till barnen. Hoppas Diti blir bättre snart så hela familjen kan koppla av lite.

/Sara

2009-09-17 @ 13:29:49
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: jojocia

Åh, vad fin lilla H är. Du är så duktig! Tack för senast, det var jättetrevligt tyckte jag.

Kramar till dig./Cia

2009-09-17 @ 19:54:05
URL: http://jojocia.blogg.se/
Postat av: Mysungar

Kul att läsa lite nytt från dig! Är lite dålig på att skriva kommentarer och så, men du ska veta att jag har saknat dina inlägg. Gud, så snygg och välarbetad jackan ser ut! Tråkigt att höra om Diti, hoppas verkligen att det ordnar sig!

Kram

2009-09-18 @ 13:00:59
URL: http://mysungar.se
Postat av: Beata

Vilken fin och välsydd jacka! Hoppas att ordnar sig med sonen!

2009-10-01 @ 07:48:14
URL: http://www.beatablogg.blogspot.com
Postat av: heimlaga

Vilken fantastiskt snygg och välarbetad jacka! Roligt med någon som tänker funktionellt och säkerhetsmässigt, och inte bara på att det skall se tjusigt ut. Detta ser tjusigt ut, dessutom! Helt i min smak!

2009-10-05 @ 22:10:56
URL: http://heimlagasyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0