En ängel...

Min brors lille son skulle döpas här i sommar. Jag hade ordnat ett byte med en kvinna som gjorde Waldorfdockor.
Tiden gick och tillslut ville hon inte göra den !!! Paniken...lite irriterad blev jag allt.

Då mailade jag runt till några andra personer och fick napp hos underbara Eva...min ängel. (http://evashusplandet.blogspot.com/

Hon gjorde en jättefin liten dock-gosse på mindre än en vecka...och jag hann i tid till dopet.
Vilket jobb...TACK !

Han såg ut såhär...





Som tack har jag skickat ett byte till henne. Hoppas hon ska trivas med det som jag skickat.


Jag har varit så orkeslös och det jag skulle sytt har legat på mig och jag har känt mig stressad och orolig.
Nu är allt äntligen klart och jag kan slappna av...måste tänka på mig själv lite och hitta lusten att sy. Fast mest handlar det om att jag har EDS och att jag inte orkar helt enkelt.

Det går ju lite upp och ned men jag brukar få "sota" för samma tid som jag förbrukat mig själv och inte lyssnat på mig själv för det är så kul .Beroende på vad jag har gjort kan det vara allt från några dagar till halvår-år.

För ett tag sedan var jag ju så ivrig och hade tillochmed drömmar om E & K som ett stadigvarande hobbyprojekt-företag
men  jag har EDS och hur mycket jag än vill så bryter det igenom allt vad jag vill och gör i slutänden.

Jag tittade tillbaka i bloggen när jag "var på topp" och jag hade ju hundratals sidvisningar och kommentarerna haglade.  Det var så kul att läsa om allas tyckande ,beröm, beställningar...
Jag saknar det...

Visst kommer det en och annan beställning nu också och det är ju i den takt som egentligen är den som passar mig...
Sluta inte att önska mina plagg..jag syr dem dock i min takt.
Fast inom mig är det så retsamt att ha en stor kapacitet och förmåga men kroppen orkar inte det...JAG KAN JU OCH VILL !


Men ,men...


Här är några plagg till nära och kära som fått ha tålamod i höst.






Diti provar en av Knoppmössorna i storlek 48-50 men den är förliten för honom. Han behöver 52-54.
Det är en liten 1 åring som ska ha den.
TACK lilla familjen för underbara sommarminnen!






En kjol till vuxen... och en i storlek 110-116 till min brors lilla M. Hon har beställt den i svart för att det ska matcha till mycket...hi,hi...
Bilderna är bakifrån med märket. Velouren är av superkvalitet...jag älskar den.





En vuxenknoppmössa finaste E-slöjds trikå. Lila och svart randig.
Svart knopp.Svart stickning...dålig bild...hmm.






En getingkjol till ett annat byte jag gjorde med en syvän på http://tokigtalikt.blogspot.com/
Storlek 122-128.





Och till sist ett par stjärnbyxor i storlek 98-104.





KLART!!!
















Kommentarer
Postat av: Hello

Fy så trist med första bytet, men så fint det blev i slutändan! Det är riktigt roligt att sy waldorfdockor!



Jag lider verkligen med dig som blir så fången i din kropp. Jag önskar dig allt gott och att du kan finna ro i att jobba på i den takt som passar, även om det inte alltid är den takt du vill. När det blir klart blir det i alla fall galet fint!



Allt gott i advent!

2009-11-27 @ 13:00:41
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: Karolina

Hello: Tack för dina ord,blir rörd /K

2009-11-27 @ 14:39:21
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: florin

Jag tror att du och jag har en del gemensamt utöver sömnaden. Jag har ju oxå en neurologisk sjukdom (narkolepsi) som hela tiden sätter stopp för mig eller ger tillbaks för att jag inte lyssnade när kroppen sa ifrån. Jag vet preics hur det är när man vill en massa men inte kan för att i slutänden blir det inte värt det...



Kramar från mig!

2009-11-27 @ 20:52:00
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com
Postat av: Medea

Åh vilken söt liten waldorfkille och vilka fina saker du syr. Ta hand om dig och vad bra det är att du lyssnar på din kropp. Kramar

2009-11-28 @ 11:33:21
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: Strömming

Dockan blev toppenfin till slut! Tur att änglar finns!



TA hand om dig! Förstår att det är jobbigt att vilja men inte orka/kunna utan att kroppen slår tillbaka. Din knoppmössa används fortfarande och får jättemycket beröm! :D

2009-11-28 @ 12:49:07
URL: http://www.strommingdesign.blogspot.com
Postat av: Fam C.

Dockan sitter på lillebrors säng och vakar över honom när han sover. Ett fint minne från hans dopdag! Storasyster hade kjolen på dagis i går och fick som vanligt mycket beröm för sina fina E&K kläder. Den passar perfekt, bra med den nya ribbade mudden. Tack snälla du för hjälpen med kjolen! Ersättning kommer... Ha en fortsatt bra vecka. Vi ska till leksaksaffären nu och köpa dom sista julklapparna till barnen. /Kram M. med fam.

2009-12-03 @ 09:51:47
Postat av: Elisabeth

Tack för din fina kommentar på min sida, alla varma ord värmer när det blåser! Jag kommer fortsätta synas och finnas, du ska få se =) Hoppas vi kommer fortsätta följa varandra framöver också.



Du gör så himla fina och välsydda saker. Jag förstår att det måste kännas svårt att acceptera att huvud och kropp vill olika saker. Men försök att tänka att det inte är mängden som räknas, utan att oavsett vad du gör så har allt lika hög kvalitet hos dig och de som köper dina kläder är lika nöjda oavsett hur många de är =) Fortsätt ditt fina jobb! Kram!



2009-12-06 @ 20:10:00
URL: http://www.rattvisabarn.blogspot.com
Postat av: Tessan

Hejsvej. Hitin har jag inte hittat innan. Vilka superfina mössor du gör.

2010-02-19 @ 18:58:26
URL: http://krokkofin.blogspot.com
Postat av: Karolina

Tack ,tack /Karolina

2010-03-16 @ 08:47:20
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0