Sommar t-shirt...och nya tyger.




Ja, man kan ju ha den redan nu med en body under ...
Den är sydd i interlock, storlek 86-92. Brun täcksöm nedtill .
Blir supersnygg till mina shorts...kanske i manchester...linne...bruna?
Annars velour...som aldrig kan bli fel.


Har gjort lite tygfynd...några från affär och andra på secondhand.


   


Det här är fin,fin ekologisk trikå...mums !


       


Kaninisar och elefantisar som min lilla 5 åriga Pingla skulle ha sagt !
Elefanterna innehåller aningens elastan .


   


   


Lite påfyllnad av mjuk härlig velour.


Och mina secondhand fynd...jag syr sällan i dessa tyger men jag ska försöka göra något fint.
Men att leta dem och samla på mig går jättebra...hi,hi.
Egentligen tygcker jag att det kan vara ganska dominant om man har med retro tyger...men rätt kombo
kan bli jättefint naturligtvis.


       


Bomull alla tre tygerna...får se vad de blir sedan...har lite ideér.


     


Jag vill inte att ett tyg ska dominera människan och speciellt inte mot ansiktet...kanske det är därför
jag har lite svårt att sätta saxen i tygerna från förr?
Ofta tänker jag att det ska sitta nedtill på en tunika/klänning eller som ärm och att plagget i övrigt är enfärgat.

Ditis bodysar har jag ju faktiskt sytt oftast på det viset med. Vill ha en harmonisk färg mot ansiktet.
Kan däremot tycka att "karameller" är roliga att sy och det är ju tur att andra trivs i karamellkläder...även de jag gör !

Jag samlar även tyger till ett konstverk jag har i tankarna, de röda i mitten är tänkta dit...hoppas att jag kan göra det i vår/ sommar...bild kommer sedan. Det fattas lite paljetter och gröna-bruna och ,blanka tyger...vad kan det bli?
Ja, jag vill at det ska bli som den bild jag har i huvudet men det återstår att se.
En slags tyg tavla blir det ,modell större.



   

Kommentarer
Postat av: Emma

nu du Karolina, nu har jag ett syprojekt på G =) Ska bara bli frisk från min förkylning så ska jag försöka komma på hur jag ska göra ;) Tack för all inspiration du gett mig! Följer din blogg slaviskt =)



Kram

2009-02-26 @ 11:20:08
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hi,hi ...du är rolig du Emma. Ska kolla in vad du gör.Roligt! /Karolina

2009-02-26 @ 21:10:35
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Emma

Har skrivit om dig i min blogg =)

2009-02-27 @ 17:01:21
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: ottopippi

Hej!! Det brun-oreanga tyget du frågade efter har jag köpt som tillklippt stuvbit på plats hos Stoff och Stil! Tror att man måste åka dit för att få tag i det om de har något kvar...

2009-02-28 @ 16:08:58
Postat av: Madeleine

Hihi, Mandis skulle älska elefaterna ;-) Såå söta!!

2009-03-02 @ 19:08:04
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0