Jag har hittat guldet...!!!

Så här ser den ut...
Världens underbaraste tygfärg...jippi ! Jag är så lycklig.

Tack alla som kommit med färg tips.






Den finns i många färg varianter och är så härlig att jobba med.
Det är nästan så att jag vill smaka på den...hi,hi.
Den finns även i helt täckande fäger för mörka tyger. Men jag har bara prövat den här ännu.
Och med det ruffiga utseendet som jag vill ha på vissa  tryck så blir nog det snyggt även med den här...jag får väl pröva mig fram.

Jag har bara provtryckt en liten slarvig blomma med stöppel men man kan se så fint den sitter i tyget.
De vita fälten i trycket är bara för jag inte lagt färg överallt...ibland tycker jag det är snyggt när det ser lite slitet ut liksom.
Vill man täcka allt så gör färgen det och jämnt resultat blir det...inte alls flammigt.
När man drar i trikån så märker man nästan inte alls av ribbningen i tyget. Har man större och bredare ribbning kan man töja tyget en aning med pappskivan som man måste ha som mellanlägg.







Jag håller på med  Singoallatunikor som ska till en affär och till dem har jag skissat ett Peace märke som
troligtvis ska få se ut såhär... Bilder på hela skapelserna i färdigt skick kommer sedan.





Min lilla Pingla hade vuxit ifrån sina fleece byxor i vinter så hon har fått sig ett par nya.
 Bruna med svart mudd blev det. I storlek 122-128.


   


Vad gällade min onda skalle så är jag på olika undersökningar för att utesluta allt möjligt. Bästa senariot är om det  "bara" är min EDS eller spännings huvudvärk...jag tror att jag utseende mässigt har åldrats 15 år sedan i november då den satte sig i nacken-bakhuvudet...det är bara att ta en dag i taget.
Jag är så glad när jag får något litet pyssel gjort en stund...jag längtar till att få sy och trycka igen...jag älskar det !


Var kommer färgen ifrån då? Jo, Mats Künzel har ett företag som säljer textilfärger.
Han har adress Industrigatan 12 619 33 Trosa. Telefon 0156- 12380.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset!!!!! Är den dessutom täckande så att det går att trycka på mörka tyger också? VAR handlas den in???



vilket snyggt fredsmärke! vad lustigt. jag har precis tänkt på fredsmärken till barnkläderna....



Stackare med huvudvärken. Jag hoppas verkligen att det inte är något värre och att den snart, snart går över!!!!

2009-02-06 @ 13:16:04
Postat av: rino

hoppas de kommer på vad värken beror på snart och att du fårslippa den

ha en bra helg

2009-02-06 @ 19:19:44
URL: http://rinosyr.wordpress.com
Postat av: linnzan

vad härlig färgen ser ut! Ska bli spännande att se det färdiga Peace-märket.

2009-02-06 @ 20:01:21
URL: http://www.linnzan28.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Så kul att du bestämde dig för Mats Künzel textilfärg! Du kommer inte bli besviken.



2009-02-07 @ 12:14:20
Postat av: Emma

tänker på dig! <3

2009-02-08 @ 21:15:42
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: cia

Oh.

vad du är duktig. Jag är ditt största fan, om du hade ork och jag hade pengar skulle du få bli min privata sömerska. Vilken drömvärld.

Vi syns snart.

Cia

2009-02-10 @ 10:16:59
URL: http://jojocia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0