Hemlis nr 3. Mina svar.

Här är mina svar på frågorna:

  • Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Syr, min trädgård,sakletare.
  • Hur länge har du pysslat? Så länge jag kunnat gå,hi,hi...sytt sedan jag var 7 år.
  • Vilken typ av maskiner syr du på? Overlock och vanlig.
  • Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Ja, jag minns inte vad det heter men man har det på baksidan av tyget när man syr applikationer sedan river man bort det. ( Inte vlisofix eller vliseline...kanske Total Stable?)
  • Någon annan hobby eller stort intresse? Barn, kreativa sysslor med allt möjligt.
  • Vilket är ditt favoritdjur? Storspoven och svalorna här hemma.
  • Har du djur? I så fall vilket? Mina äldsta barn har leopard gecko ödlor.
  • Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket? Hundar,får och ev andra pälsdjur.
  • Är du allergisk mot något annat? Gräs,gråbo, ull.
  • Hur bor du? Hus eller lägenhet? I eget hus, precis på den plats på jorden jag helst vill bo.
  • Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? Fint presentsnöre.
  • Vilken storlek har du på kläder? xl upptill nu när jag ammar. Nedtill är jag svår att sy till just nu.Mössa ca 58-60.Fötterna mäter 26,6 cm.
  • Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de? Flicka 13-medium. Flicka 11 år 170,.Flicka  5 år 116. Pojke  2 år 86-92
  • Favoritfärger och hatfärger? Jag tycker mest om lite skitiga jord färger och inte skrikiga klara. att ha själv omkring mig. Men syr gärna i klara färger till andra. Har svårt med kontrastfärgade tyger.Tycker om de flesta färger men brunt är väl en favorit ännu.
  • Vilka material gillar du eller ogillar du? Älskar bomulls trikåer och velour. Gillar inte vissa jeanstyger och konstmaterial.
  • Vilka mönster på tyger gillar du bäst? Randigt ,prickigt och enfärgat, fina retro mönster...inte rutigt och grillriga psykedeliska mönster.
  • Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? Pösiga velour byxor,lager på lager tröjor,linnen,sjalar,velour-trikåkjolar..."mina ESTER & KONRAD kläder".
  • Retro, vintage, romantiskt eller annat? Faktiskt lite blandat...men jag är en aning bohem, Po.p, Gudrun Sjödén och lite sportig.
  • Pojk/flick eller unisex? Beror på vad det handlar om för något...
  • Nytt eller second hand? Både och blir oftast bäst.
  • Favoritsmak? Choklad...
  • Favoritlukt? Mina bebisar, doften efter regnet, liljekonvalj...havet,nya skinnskor.
  • Musiksmak? Disco godingar från 70 talet.
  • Favoritböcker?Trädgårds-idé böcker...läser inte böcker annars.
  • Vad är en mysig vinterdag för dig?...uteaktivitet som avslutas med varm choklad. Gnistrande snö.Röda kinder.
  • Vad gillar du för slags julpynt? Gamla julgrans kulor och snurror i metall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! Nu ska jag börja fundera! Får man fråga om fotstorlek också? Så man har alla kroppsdelar att pyssla till om man vill!

2008-11-01 @ 17:17:46
Postat av: Karolina

Fixat!

2008-11-01 @ 21:11:51
URL: http://esterochkonrad.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0