Knoppmössor och Bodysuit i fler storlekar.

Har tagit fram mönster på Knoppmössorna med hakband nu i fler storlekar enligt önskemål.
De finns nu i 40-42 ,44-46, 48-50 och 52-54. Sen finns de ju utan hakband också och då även upp i större storlekar ända upp till vuxen.

Vissa här på bilden är inte helt klara men de fick vara med på bild ändå. Jag har börjat förstärka dem vid tryckknapparna med vliselin som mellan lager. Ingen har någonsin gått sönder men tänkte att det ändå kunde vara en fördel att gör så.


image331



Jag har även tagit fram 3 storlekar i Bodysuit -Overall modellen. Den finns i 62-68, 74-80, 86-92.
Den här lilla är en 62-68. Bilden blev dålig...hmmm. Till salu !






Förra veckan blev en liten ärtgrön klar i 74-80. Den är redan såld.





Men...jag vet inte. Det är mycket jobb med dessa små godingar . Jag har påbörjat flera som blir klara här eftersom, men...sen blir det med mudd på istället. En sak som dock bekymmrar mig är att jag kanske måste sluta lägga ut dem på Tradera. Dilemmat där är ju att man vill göra fynd...och som det varit nu så blir det mest betalt för materialet.

Jag har ju inte alls tänkt att tjäna en massa pengar på mina kläder då jag är förtidspensionerad ,det är ju faktiskt mest för att det ger mig glädje. Men det tar ju mycket ork och kraft också, som jag egentligen inte har över .

Jag kanske bara ska satsa på Knoppmössorna,Strutmössorna , Bästa byxan och Shorts-Knickerserna istället. (Ganska mycket modeller det. )Så om man vill ha något annat utöver det som tex Bodysuiten, Lekdressen, Retrobyxan med hängslen eller något annat så får man göra en beställning.........ska fundera hur jag vill och orkar ! Det ÄR ju så roligt också och betalningen är ju att de som köper blir nöjda och glada.....vilket dilemma som sagt. Ja,ja...vi får se !

Kommentarer
Postat av: Lento

Det är klart du ska få betalt för det du gör! Det är ju ett handarbete gjort med kärlek:) Måste säga att jag gillar heldräkten och dina knoppmössor. Har själv sydd mössor i liknande modell i fleece, men inte alls lika tuffa som knoppvarianten! Har du knåpat ihop mönstret själv?

Annars gillar jag din blogg och dina grejjer!

/Lento

2008-03-10 @ 14:59:05
URL: http://pluto-lento.blogspot.com
Postat av: Karolina

Tack...vet inte riktigt hur mycket jag ska ta för dem på Tradera. Beställer man direkt är det ju en annan sak. Mönstret är egen knåpat utifrån egna ideér och inspiritation av allt möjligt jag sett och sytt. /Karolina

2008-03-10 @ 15:52:48
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Superfina mössor och bodysuits!
Förstår ditt dilemma. Ibland så tänker jag att jag struntar i att lägga ut på Tradera men så kan jag inte låta bli att sy iallafall och var ska man göra av allt man sytt? :-)

2008-03-10 @ 20:02:54
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Maria : Precis...materialet får man ju tillbaka för så man kan köpa nytt. /Karolina

2008-03-10 @ 21:26:53
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: thea

Jättefina mössor. Har tänk mig sy nåt liknande, men inte fått A ur ännu...

2008-03-11 @ 17:14:56
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: Karolina

Ja, mössorna är toppen bra faktiskt :-) /Karolina

2008-03-11 @ 21:00:38
URL: http://esterochkonrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0