BÄSTA BYXAN och RAGLAN TRÖJA

Den här dressen sydde jag i höst till lillemannen. Tycker om att tröjan sitter lite tight . Byxorna är de vanliga fin,fina med mudd uppe och nere. Sydd i marinblå och brun velour som är snyggt ihop. Muddarna är ärtgröna.
Han är fortfarande som en liten prickigkorv pga vattkoppor som håler på att försvinna. Inte heller ville han vara stilla bara för att mamma skulle ta kort. Han fastnade dock på några i farten.

image154



Många har frågat om min blogg adress när det fått hemskickat kläder med min etikett på så jag har fått nya nu med fullständiga uppgifter om man vill maila mig eller kolla bloggen. De fungerar ju även som visitkort när någon blivit nyfiken och sett något plagg och vill veta mer. Har även fått fina självhäftande etiketter att sätta utanpå paketen när jag skickar. Det är kul att det ser fint ut när det kommer fram eller ges bort . Hi,hi.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin dress! Vilka härliga kläder du syr!

Vad kul att du kan sy trots din funktionsnedsättning. Förstår att det måste vara till stor gläjde för dig. Är själv sjuk och min sömnad har varit det som hållit mig uppe och hjälpt mig i tillfrisknandet.

Ha det så gott! Kommer att titta in här igen för lite inspiration!
/Maria

2008-01-27 @ 22:37:51
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Karolina

Tack för att du tittade in. Fick nästan gråt i halsen.
Du vet kanske lite om hur det kan vara då? Ibland känner jag mig som en bov eller bara fri när jag syr . Jag kan ju sitta där med dunder huvudvärk och ont i ryggen, ont i händerna och ändå känna ivern att det blir bra det jag syr.Det ger glädje mitt i allting som är mindre kul. Vissa dagar får jag bara andas igenom för något annat går inte. När man inte jobbar..vad är då tillåtet i andras ögon, de som inte har kunskapen? Men viktigt för en själv.../Karolina

2008-01-27 @ 22:44:12
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Maria

Jag förstår precis vad du menar! Nu har ju jag turen att veta att jag kommer bli frisk (har drabbats av en utmattningsdepression) även om processen är lång. Det syns ju inte att jag är sjuk och många misstror en och har svårt att förstå, hur kan jag orka sy när jag inte ens klarar av att gå och handla eller orkar med mina egna barn...? Tycker inte man ska fundera så mycket på vad som är tillåtet i andras ögon, det är stor skillnad på att klara av ett jobb fem dagar i veckan och att sy hemma i sin egen takt när man har ork. Vissa dagar är jag fylld av energi och andra dagar orkar jag inte göra någonting. Jag har ofta suttit och sytt med dunderhuvudvärk precis som du skriver, bara för att det är så KUL! För mig är det den bästa terapin i världen, tror inte jag hade kommit så långt som att börja arbetsträna nu i vår om jag inte hade haft min sömnad. Det var en bra beskrivning att känna sig fri när man sy, precis så är det!
Ta hand om dig!
/Maria

2008-01-28 @ 09:45:23
URL: http://mysungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0