Jag kan inte vänta på att leva!

Efter en natt som slutat som oändligt många andra...så mycket värk i ryggraden. VARFÖR ?
Jag får gå upp för jag har så ont.
Då följer en huvudvärk som är så spänd i nacken, bakhuvudet, runt öronen, kindbenen och tänderna.
Den kan sitta i i dagar- veckor om jag har otur.

Jag har så ont i kroppen på så många ställen hela,hela tiden. Ändå försöker jag LEVA. Jag kan inte sitta och vänta på att det ska bli bättre eller gå över . För det gör det inte. Vissa dagar är lite lugnare än andra men då är det ändå mycket smärta med.

Inuti är jag så orolig att någon ska misstro mig. Att jag är piggare än jag ger sken av att vara. I och med att det inte alls syns på mig att jag har det så här. När man har tex pension som jag då känner man , iallafall jag som att ens integritet blir allmänn. Man vet inte riktigt ur man ska vara , vem man ska visa upp utåt. Vissa dagar är det totalt omöjligt naturligtvis...då får jag bara finnas och andas igenom den dagen för inget annat är möjligt.. Men ibland vägrar jag finna mig i att bara ha ont...JAG VILL LEVA också. Svårt att förklara tycker jag för andra. Ja, klart att det kan bli värre än det var innan men jag fick ju ha kul en stund !

Nu har jag ju fått ett sy ryck...som vilat i många år med något undantag. Det är kul men också en kluven känsla av att bli misstrodd. Och att göra lagom mycket. För jag är ju inte bättre i kroppen nu än förut, faktiskt sämre än när jag fick pension.
Som tex...nu under några veckor med snoriga små näsor hemma...och väldiga problem för mig under höst-vintern med kroppen.

Idag har jag fruktansvärt ont i huvudet som jag beskrivit och ändå har jag sytt klart lilla C :s födelsedagspresent. Jag är stolt moster även till henne och vill överraska med något oväntat. Hon älskar Ariel.

image79

Den blev jättefin !Hoppas hon tycker det också lilltjoppan!

Kommentarer
Postat av: thea

Den blev verkligen helt underbar.
du är så otroligt duktig på att sy.
Så roligt att du fortfarande kan göra det trots att du har ont.

2007-12-25 @ 19:01:32
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: Lilla C:s mamma

Hej! Den blev toppenfin! Oj vad hon älskar sin simfena lilla C. Tack så mycket älskade toppenmoster!

Kram Anna

2007-12-29 @ 22:29:38
Postat av: Karolina

Thea: Tack! Jo,det är inte roligt alla dagar men jag försöker när det går eller av ren tjurighet. För att jag vill.

Anna:Tack själv du för att lilla trollungen finns!

2007-12-31 @ 10:02:56
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: thea

Tjurighet är inte det sämsta - rätt bra att ha...
Har du ritat fenan själv?
Jag har alltid undrat hur det funkar att sy i såna paljettyger.
Klarar nålarna det?
Overlocken?!

2008-01-01 @ 21:24:20
URL: http://www.kokalal.blogspot.com
Postat av: Karolina

Det är inte hårda paljetter ,utan tryckta liksom på tyget./Karolina

2008-01-02 @ 20:23:03
URL: http://esterochkonrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0