Ny Give på gång...svaren.

Här är mina svar på frågorna:

  • Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Sy, min trädgård,sakletare.
  • Hur länge har du pysslat? Så länge jag kunnat gå,hi,hi...sytt sedan jag var 7 år.
  • Vilken typ av maskiner syr du på? Overlock , Brother Coverstitch och vanlig.
  • Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Brun overlocktråd, eller tång till tryckknappar.
  • Någon annan hobby eller stort intresse? Barn, kreativa sysslor med allt möjligt.
  • Vilket är ditt favoritdjur? Storspoven och svalorna här hemma.
  • Har du djur? I så fall vilket? Inga djur.
  • Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket? Hundar,får och ev andra pälsdjur.
  • Är du allergisk mot något annat? Gräs,gråbo, ull.
  • Hur bor du? Hus eller lägenhet? I eget hus, precis på den plats på jorden jag helst vill bo.
  • Behöver du något litet till hemmet? Nej,,,men skulle vilja ha Panduros tryckskumplatta man kan skära ut egna motiv i.Kommer inte ihåg vad det heter.
  • Vilken storlek har du på kläder? xl upptill nu när jag ammar. Nedtill är jag svår att sy till just nu.Mössa ca 58-60.Fötterna mäter 26,6 cm.
  • Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de? Flicka 13-42-44. Flicka 11 år 170-medium,.Flicka  5 år 122. Pojke  2 år 92-98
  • Favoritfärger och hatfärger? Jag tycker mest om lite skitiga jord färger och inte skrikiga klara. att ha själv omkring mig. Men syr gärna i klara färger till andra. Har svårt med kontrastfärgade tyger.Tycker om de flesta färger men brunt är väl en favorit ännu.Svart är alltid snyggt också.
  • Vilka material gillar du eller ogillar du? Älskar bomulls trikåer och velour. Gillar inte vissa jeanstyger och konstmaterial.
  • Vilka mönster på tyger gillar du bäst? Randigt ,prickigt och enfärgat, fina retro mönster...inte rutigt och grillriga psykedeliska mönster.Blommigt romantiskt-blä...
  • Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? Pösiga velour byxor,lager på lager tröjor,linnen,sjalar,velour-trikåkjolar..."mina ESTER & KONRAD kläder".
  • Retro, vintage, romantiskt eller annat? Faktiskt lite blandat...men jag är en aning bohem, Po.p, Gudrun Sjödén och lite sportig. Älskar lager på lager i klädstil.
  • Pojk/flick eller unisex? Beror på vad det handlar om för något...
  • Nytt eller second hand? Både och blir oftast bäst.
  • Favoritsmak? Choklad...
  • Favoritlukt? Mina bebisar, doften efter regnet, liljekonvalj...havet,nya skinnskor.
  • Musiksmak? Disco godingar från 70 talet.
  • Favoritböcker?Trädgårds-idé böcker...läser inte böcker annars.

Uppdatering:

Såg nu att min nye hemlige vän hade funderingar omkring lite saker...återkommer om det
alla små och stora är ute just nu så jag är ensam hemma en stund.

Svar på uppdatering:

Diti 2,5 år mäter 51,5 cm runt huvudet och Pinglan snart 5,5 år mäter 51cm.
                                       Pinglans favvofärg är grönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0