Kontraster och lite roligheter från sommaren !

Med kontrast menar jag skillnaden i känslan i mitt förra inlägg och detta.
I går satt jag ute en stund med massor av lingon att rensa. Tack snälla Gunilla för dem!
Lilla Diti var med och lekte brevid mig . Han ville hjälpta till ibland. Barnen har varit sjuka i veckan så det var skönt att komma ut lite. Då kom en såndär underbar känsla över mig bara.

 Så underbart vackert det var ...alla höstfärger i min trädgård,träden och åkrarna runt huset. Skördetröskan surrade på bakom grannens hus. Solen lyste och värmde mig där jag satt med lingonen. Och sedan lyckan över att bara få finnas i lugn och ro...lyckan över att vara mamma till lilla Diti (och mina andra 3 underbaringar).


I sommar har jag sytt endel som jag inte orkat och hunnit få ut på bild på bloggen...nu kommer de.
Även lite andra go´bitar finns med på bild. Ett roligt byte har också ägt rum i sommar.


       




En liten tunika i storlek 86-92. Till en liten söt Ida.

Och ett par brallor i samma storlek. Till samma lilla dam.






 
Grå-svart randiga velour tights i 74-80.Gick också iväg till en liten tös.


 



En liten underbar Elis ville ha en orange velour mössa i knopp modell. Inuti är den fodrad med vit och orange trikå...jättefint!  Stooor kram till lille Elis från mig. Tack för de fina bilderna...













Jag har gjort ett byte med Tisa. http://www.tisashem.blogspot.com/
Hon är helt fantastisk på att virka...vi är så jättenöjda med våra mössor och får många fina kommentarer för dem.






Jag sydde till hennes lille Isak de här kläderna i 86-92.
 Bilder på honom iklädd alla plagg kan man se på Tisas blogg.


        



Min barndomsvän L var här med sina underbara pojkar N och S. Så här fina blev de i några knickers som jag gjort åt dem. De är lite stora och får räcker bra till nästa sommar.  Tack för bilderna och kramen !



  



Liten tunika i 98-104 med retro elefanter,raglanärm och dekorsöm
 kan man köpa om man vill via Tradera just nu.



   



Den här overallen är  också just nu på Tradera om någon är intresserad? Den är i 86-92.


  


Även dessa byxor i 62-104...


        



Mössorna är också ute på Tradera...44-46 den gröna  i velour (saknar tryckisarna på bilden),
 samt 48-50 den vita i stretchfrotté.



  



Lillemannen har fått sig nya fina höstbyxor också. Här är de i brun velour med oliv mudd.
Svart med oliv mudd...



        




        



Svarta med brun mudd, svarta med grafit grå mudd och olivgröna med oliv mudd. Vissa har han använt några gånger redan så de är tvättade. Ett par finbyxor i beiget kostymtyg (vet ej vad det heter) med bruna muddar. Lite små gubbiga...hi,hi...fint med en väst till.
Han har  86-92 nu. Jag har fastnat för svart just nu...det är otroligt fint tillsammans med nästan vilken färg som helst till små som stora barn. Även vuxna såklart. Till mig själv är svart också en favorit.

Kommentarer
Postat av: Skaparstigen

Oj, vad mycket fint du har hunnit med att göra!

2008-09-26 @ 20:21:50
URL: http://skaparstigen.blogspot.com
Postat av: ottopippi

Så underbart med en sån härlig höstkänsla :-) Känner lite likadant nu.... Inser att jag verkligen gillar höster SKARPT! Den gör en på glatt humör! Kommer på mig själv att jag går och säger till tjejerna när vi går hem från dagis att: "nu kallas det HÖST ute!! visst är det fint?" :-) :-)



Bara ÄLSKAR ditt mössmönster som knäpps under hakan :-) :-) Så tufft och coolt! Överhuvudtaget har du gjort SÅÅÅ mycket schysst det senaste :-)

2008-09-26 @ 22:19:02
Postat av: Karolina

Tack,tack...det är ju under lång tid. /Karolina

2008-09-26 @ 22:29:28
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: tina

åhh vad härligt att du haft det bra och fina kläder har det blivit med :) när jag kommit igång med jobbet och fått första riktiga lönen kommer nog en till beställning på heldress :) den är jättefin den du har ute på tradera! me like :)

2008-09-27 @ 17:31:08
URL: http://tisashem.blogspot.com
Postat av: mysungar

Härligt! Vilka fina saker du har sytt!! Vad glad jag blev när jag såg att du hade skrivit ett nytt inlägg :-)



Gud, vad söt och go´ han är lilla Diti när han poserar i sina fina kläder! :-)



Kram Maria

2008-09-28 @ 09:30:44
URL: http://mysungar.blogg.se/
Postat av: Karolina

tina ,mysungar : Ja, fin,fina grejer...hi,hi /Karolina

2008-09-28 @ 15:15:41
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Hemlig vän

jag skickar ditt paket imorgon, hoppas det hinner fram till den 30/9.

2008-09-28 @ 21:12:16
Postat av: Ett Tu Tre

Roligt att se det som du har sytt under sommaren/hösten. Jag gillar ju dina velouroveraller skarpt, och jag såg bilderna på Tisas blogg, den sitter ju kanon. Och de röda elefanterna är fina, men det finns ju så mycket annat tyg också ... Skönt att höra av dig igen i alla fall!

2008-09-28 @ 21:35:54
URL: http://www.janssonswebb.se/etttutre/
Postat av: Karolina

Ett Tu Tre: Gulliga dig./Karolina

2008-09-29 @ 19:57:21
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Sara

:) :)

Ditti´s stralande leende gör mig glad!!

Kram till dig o Ditti

2008-10-01 @ 12:32:21
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com
Postat av: Karolina

Sara: Tack, ja visst är han go´min lille Diti.

Han heter ju egentligen något annat men kallar sig själv för Diti. Så då säger vi det ibland också.

/Kram Karolina

2008-10-01 @ 21:02:28
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0