Postlåda + paket = Hemlisen !!!

Jippi.....min hemlis kom igår ! Jag hade precis pratat med min äldsta dotter om att en i gänget redan fått sitt paket. Då ser jag att brevbäraren som just susat förbi oss ute på grusvägen har lämnat ett paket i postlådan...och det var min hemlis !!!

Först såg jag att avsändaren var Hemlis-Give and Get...öppnade otåligt...fick i min frustration låna en sax av min dotter vilket gjorde det hela enklare. Fram kom helt underbara saker...gissa om jag fick stora självan över min egen prestation.

Först en helt ljuvlig sommarklänning till min lilla Pingla, med mameluck liknande knickers till.





Oket är fodrat i enfärgat, baktill är det nästan som pärlemor knappar med stjärnblommor på.
Små söta öglor i bakstycket att trä in knapparna i.






Byxorna har rundade fickor med lagda veck och kanband i blommigt tyg som i klänningen.
Nedtill kan man dra åt och rynka byx slutet om man vill med ett fint band med trädda pärlor på.





Till mina stora flickor kom det 2 stycken jättefina hårband-diadem. Så fina att ha i sommar.





Sen plockade jag fram den ena godbiten efter den andra ur denna väska som helt klart jag själv ska lägga beslag på. Hallonröd med vändsytt foder i samma fina gröna som i klänningen.





Godbitarna sedan bestod av :

Choklad...till MIG ! Ja, de andra kan väl få en liten bit de också.
Tyg till min lilla Diti med bruna och vita elefanter.
Kantband i retro gult...kanske med en tanke att använda till elefanttyget.
Mönster till Lillemannen på en solhatt samt en skjorta...får återkomma senare på bloggen om vad jag bestämde mig för att sy.
Fröpåsar till min trädgård som är min andra stora passion i hobbyväg.

Och till sist ett fint personligt brev som jag fick öppna sedan jag gissat för mig själv.





Tack för sååå fina saker min hemlis...hade lite på känn redan innan jag fått paketet att det kanske kunde vara du som fick mig...ibland har jag sådana känningar...kanske är lite synsk, vem vet.
Och du, underskatta inte din förmåga, du är fantastisk. / Kram Karolina


Men än är det inte slut...lilla Diti ville också vara med på bild. Här har han nya shorts dessutom i brun velour. Storlek 86-92 som är en storlek att växa i för lilla honom. Ena benet hade halkat upp lite men vad gör det.








Har så mycket att stå i nu både utomhus och inomhus. Lite renovering i nå´t hörn och trädgården...och massor av beställningar just nu när vädret är så fint! Men det är ju så roligt det med såklart. Värre är att jag känner mig lite sjuk i dag...lilla Diti har 39,5 i feber han ,lilla gubben. Hoppas att jag kan sy färdigt allt nu till helgen, det ska ju vara examenskläder till veckan också...


Varma sommarhälsningar Karolina







Kommentarer
Postat av: jes

Gud vilket härligt paket, förstår att du blev nöjd :) verkligen fina saker.

2008-06-05 @ 09:06:08
URL: http://www.manmademm.blogspot.com
Postat av: Susanna

Åh vad roligt att du fått ditt paket, det var verkligen jättefint!!!Ska bli spännande att se alla andra paket dyka upp de kommande veckorna!

2008-06-05 @ 18:15:11
URL: http://strommingdesign.blogspot.com/
Postat av: June

Vilket paket du har fått!!!! Helt enormt fina saker!! Vilket jobb givaren har lagt på det!! Jag förstår verkligen att du är nöjd.

2008-06-06 @ 16:37:33
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Karolina

jes, Susanna, June: Ja,det här var verkligen kul...ska vara med fler ggr ,absolut!!! Vilken omtanke hon lagt ner, helt makalöst./Karolina

2008-06-06 @ 21:07:57
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Doris Daisy

Vilket härligt paket! Älskar det gröna småblommiga tyget.

2008-06-08 @ 19:53:52
URL: http://dorisdaisy.blogspot.com
Postat av: Karolina

Doris Daisy: Visst är det underbart! Är så glad! /Karolina

2008-06-08 @ 20:47:45
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: fante

Du har blivit utmanad :-)



http://fantefante.blogspot.com/2008/06/utmanad.html

2008-06-09 @ 19:25:00
URL: http://fantefante.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0