Hemlis nr 2...svaren.

Har precis fått veta vem jag ska pyssla till denna gången...spännande !

 

Här är mina svar på frågorna:

  • Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Syr, min trädgård,sakletare.
  • Hur länge har du pysslat? Så länge jag kunnat gå,hi,hi...sytt sedan jag var 7 år.
  • Vilken typ av maskiner syr du på? Overlock och vanlig.
  • Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Ja, jag minns inte vad det heter men man har det på baksidan av tyget när man syr applikationer sedan river man bort det. ( Inte vlisofix eller vliseline...kanske Total Stable?)
  • Någon annan hobby eller stort intresse? Barn, kreativa sysslor med allt möjligt.
  • Vilket är ditt favoritdjur? Storspoven och svalorna här hemma.
  • Har du djur? I så fall vilket? Min äldsta dotter har fiskar.
  • Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket? Hundar,får och ev andra pälsdjur.
  • Är du allergisk mot något annat? Gräs,gråbo, ull.
  • Hur bor du? Hus eller lägenhet? I eget hus, precis på den plats på jorden jag helst vill bo.
  • Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? Fint presentsnöre.
  • Vilken storlek har du på kläder? xl upptill nu när jag ammar. Mössa ca 58-60.
  • Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de? Flicka snart 13-Small. Flicka snart 11 år 158 eller 164,.Flicka snart 5 år 110-116. Pojke snart 2 år 80-86. (Vi har 3 stycken i augusti ,på bara 8 dagar har vi alltså 3 kalas. Och en är född i september.)
  • Favoritfärger och hatfärger? Jag tycker mest om lite skitiga färger och inte skrikiga klara. att ha själv omkring mig. Men syr gärna i klara färger till andra. Har svårt med kontrastfärgade tyger.Tycker om de flesta färger men brunt är väl en favorit ännu.
  • Vilka material gillar du eller ogillar du? Älskar bomulls trikåer och velour. Gillar inte vissa jeanstyger och konstmaterial.
  • Vilka mönster på tyger gillar du bäst? Randigt ,prickigt och enfärgat, fina retro mönster...inte rutigt och grillriga psykedeliska mönster.
  • Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? Pösiga velour byxor,lager på lager tröjor,linnen,sjalar,velour-trikåkjolar..."mina ESTER & KONRAD kläder".
  • Retro, vintage, romantiskt eller annat? Faktiskt lite blandat...men jag är en aning bohem, Po.p, Gudrun Sjödén och lite sportig.
  • Pojk/flick eller unisex? Beror på vad det handlar om för något...
  • Nytt eller second hand? Både och blir oftast bäst.
  • Favoritsmak? Choklad...
  • Favoritlukt? Mina bebisar, doften efter regnet, liljekonvalj...havet,nya skinnskor.
  • Musiksmak? Disco godingar från 70 talet.
  • Favoritböcker?Trädgårds-idé böcker...läser inte böcker annars.

Kommentarer
Postat av: tina

hej! jag har utmanat dej, kolla min blog :))

2008-07-17 @ 10:56:28
URL: http://tisashem.blogspot.com
Postat av: tina

hej! jag har utmanat dej, kolla min blog :))

2008-07-17 @ 10:57:35
URL: http://tisashem.blogspot.com
Postat av: tina

jag virkar gärna åt dej :)är det till stor eller liten? vi kanske kunde byta i så fall ? :) isak behöver mössor till hösten och du gör ju så fina som man kan knäppa under hakan :)

2008-07-17 @ 16:10:52
URL: http://tisashem.blogspot.com
Postat av: tina

du kan väl skicka ett mail när du vet vilka färger ni vill ha, antal och huvudmått (inte som bvc mäter utan så som mössan sitter). det ska bli jättekul det här :)

2008-07-18 @ 10:50:24
URL: http://tisashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0