Retro för 10 år sedan.

Jag har bara ääälskat vissa delar måste jag dock säga av det goda 70 talet. Alla modeller och mönster gillar jag inte men annat är bara mums! Här är en jacka som jag sydde för 10 år sedan till vår 12 åring som då var 2 år.
Mörkrött vindtyg med vit dragkedja. Foder i vit frotté. På ryggen blev det fina applikationer som liknar blommorna på märket framtill på jackan. Till den här hade hon en basker mössa i mörkröd velour med ett blad uppe på knoppen på mössan.Knoppen var brun och baskern såg ut som ett äpple då . Lillasyster fick en likadan med knyt under hakan då hon var en bebbe. Till den hade hon en typisk klassisk overall liknande polarn och pyrets mussekollektion. Samma mörkröda vindtyg, dubbla vita dragkedjor och resår i ryggen. Jättefina var de...kul när folk kommenterade när jag sytt själv.

image152



Mina bilder blir lite dassiga ibland...undrar varför ? Måste kolla kameran....hmmm.

Kommentarer
Postat av: stine

vilken fin blogg du har :)

2008-01-22 @ 15:04:53
URL: http://stineb.blogg.se
Postat av: Karolina

Tack så mycket :-) /Karolina

2008-01-22 @ 19:16:25
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Anna

Fin Blogg du har:) jag sökte på Google på Ehlers-Danlos syndrom eftersom jag nyss fått den diagnosen och såg med "glädje" att det är inte mig det är fel i huvudet på, för du beskriver att du också är jätte trött och muskelsvag. jag har alltid sedan barnsben känt som om jag haft mjölksyra i musklerna och är oövervinnigt trött för att det är jobbigt när man utfört fysisk aktivitet...Är det så du också har känt? Hälsningar Anna

2008-07-09 @ 21:53:23
Postat av: Karolina

Anna: Tack för ditt beröm om bloggen. Jag skickar en STOR kram...jag får nästan gråten i halsen då jag läser ditt inlägg. Förstår helt din känsla och tankarna omkring...men du ,du är inte knäpp i huvudet...du har EDS. Och det är ett stort oftast osynligt funktionshinder som är komplicerat.Jag mailar dig./Karolina

2008-07-09 @ 22:55:34
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0