Färg...glad !

Ja, kan det bli annat med dessa fantastiska tyger ? Har gjort färdigt några små detaljer på några plagg som legat. Tagit det lite lugnare . Mår lite bättre just nu...hoppas det får vara så...har nog tungt ändå med allt som innebär att vara jag.

Jag har gjort shorts-knickers i 98-104 också ,de blev otroligt fina med brun mudd...(gillar brun mudd)
Pinglan skulle egentligen behöva 110-116 snart. Lillemannen poserar också med ett par i polka randigt,brun mudd. Blöj rumpan blev så gullig i polka randigt. Han har de rosa på sig på en annan bild,de blir då som knickers.


image380.













Ny färg provad på Knoppmössa i 48-50.
Aqua-lime randig med svart foder.






Några härliga byxor!

74-80




86-92




98-104




Har fått hem mer av den fina Eiser trikån och mer kommer senare.






De enfärgade är svåra att få fina på bild...tex den varmgula ser ju inte alls kul ut och är så fin i verkligheten...hmmm !

Kommentarer
Postat av: Maria

Jisses, vad produktiv du har varit! Där ligger man i lä... Fina grejer du sytt, som vanligt. Visst är de rosarandiga Eisertrikåerna fina? Roligt att höra att du mår bättre!
/Maria

2008-04-04 @ 11:57:08
URL: http://mysungar.blogg.se
Postat av: Lucia

Oj, vad mycket sa inte du att du tagit det lugnt...
Du frågade mig om E-slöjds tyger, jo de blir faktiskt lite slappa efter ett tag, har mest använt det i tröjor och byxor och där fungerar det utmärkt, håller formen och är härligt mjuka, tvätt efter tvätt.
I mössorna brukar jag ha dubbelt tyg, ibland med ett annat trikåtyg och då blir de inte alls sladdriga utan håller formen bra även efter ett tags användning, det är bara när man har den i endast ett lager den blir lite sladdrig.

2008-04-04 @ 12:50:55
URL: http://uplandsgarden.blogg.se
Postat av: Karolina

Maria : Jo, jag har faktiskt tagit det lugnare...det har varit bara att sy på lappar, slå i tryckisar och sådant på alla dessa plagg...förstår att du fick chocken ;-).Men innan denna tuffa vecka med min hälsa så blev det förmycket helt klart...har svårt att göra lagom i mitt liv. /Karolina

Lucia : Ja, det stämmer det att när de är ofodrade ,det är då det händer...Tack ! /Karolina

2008-04-04 @ 13:41:04
URL: http://esterochkonrad.blogg.se
Postat av: Karolina

Jag brukar faktiskt vara in här och kika lite ibland, genom länken från p.lu.t.o.
Blir så inspirerad att själv sätta mig med symanskinen men tiden räcker inte till sedan så har jag ju inte samma skicklighet som du/ni har med symaksinen. Jag håller mig nog till scrappandet.
/Karolina

2008-04-05 @ 09:53:27
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: Gry

Du store verden, så mye fint du lager! Flotte modeller og fine farger. Jeg har selv tenkt å forsøke meg litt på ett eller annet i trikot - har en bestilling fra e-sløjd som venter, fine stripete stoffer!

Bodysuiten din er forresten helt topp!

2008-04-08 @ 10:11:49
URL: http://grydablogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0