Varför ESTER & KONRAD ?

När jag var liten hade jag den otroliga förmånen att få vara nära mina morföräldrar dagligen. Vi bodde dörr i dörr hela min uppväxt. De betydde så mycket för mig och gör det ännu ...men nu bär jag dem inom mig i hjärtat. Min mormor Märta dog 1991 och min morfar Fritz 2006. Det är bara varmt och mycket glädje,omsorg och kärlek i mina minnen och tankar omkring dem.  Ovärderligt...önskar att alla barn kunde få ha det så i sin barndom.Jag älskar dem så mycket! Mitt eget namn har jag efter mormors mamma. Ester & Konrad är min morfars föräldrar. Det är så gulliga namn tycker jag och med min känsla bakom så kändes det det bra att ha det på de kläder jag skapar.

Kommentarer
Postat av: Doris Daisy

Hej!
Åh,vilka gulliga mössor! Måste leta reda på mitt önster, som finns någonstans..... hmmm.....

2007-11-03 @ 15:46:07
URL: http://dorisdaisy.blogspot.com
Postat av: Karolina

Tack så mycket...jag är riktigt nöjd med modellen faktiskt. De sitter bra på huvudet och omkring öronen. Sen är de ju lite ovanliga också. :-) /Karolina

2007-11-03 @ 17:19:10
Postat av: Doris Daisy

Hej!
Sydde en till min dotter förra vintern.Fleece med trikåfoder, satt som gjuten. Jättebra modell, fast jag bara ritade på fri hand.. Ska se om jag hittar det igen, för mössan är för liten. Ska se om jag hittar den, och ta en bild

2007-11-04 @ 17:46:38
URL: http://dorisdaisy.blogspot.com
Postat av: Pyssel & Sånt

Vilka fantastiska mössor du sytt. Skulle va kul å testa sig på en sådan. Behöver verkligen öva på det där med å sy och försöka sprätta mindre ;-)

2007-11-06 @ 15:14:55
URL: http://frippan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0